Människofientliga myndigheter och företag, etc

Sällskapet Bur-q-ua har fått nog!

Vi har fått nog av hyckleriet, som innebär att myndigheter och företag säger sig vara människotillvända.

Inget kunde vara felaktigare!

Sanningen är precis tvärtom.

Sällskapet Bur-q-ua kommer därför att vidta nödvändiga åtgärder.

Vilka åtgärder samt var och när de vidtas är irrelevant just nu.

Några exempel på människofientliga myndigheter och företag:

  1. SLStorstockholms Lokaltrafik; om du ringer 08- 600 10 00, så möts du ibland av en telefonsvarare, som ger dig två val: a.) att delta i en undersökning, eller b.) att inte delta i densamma; om du t.ex. väljer att inte delta, så möts du av en röst som säger ungefär: ”samtalet kan komma att spelas in i utbildningssyfte”; FRÅGA: visste Du att ALLA samtal spelas in, utan att man på SL informerar om det? FRÅGA no. 2: är det ens lagligt? FRÅGA no. 3: har du noterat att det finns X antal övervakningskameror på t-baneperronger, i rulltrappor, etc.? Vilken lag och vilket syfte motiverar dem?
  2. Försäkringskassan (även kallad: ”Förkräkningskassan”) har system liknande ”SL”:s, vad gäller undersökningar och uppgift om att samtal kan komma att spelas in; visst borde man enl. lagen ha rätt att själv få ta del av sådana samtal, eller är jag felunderrättad? Därtill har man blivit fälld av JO, p.g.a. alltför lång kötid i telefon! Du känner säkert igen det scenariot, av egen erfarenhet.
  3. nätsitenYoutube saknar tydliga kontaktuppgifter (tfn, adress och e-post), kräver desto mer av användarna ifråga om identitet, etc har kommentarsfält som inte fungerar som utlovas (antalet utlovade tecken överensstämmer inte med det faktiska läget och man underkänner kommentarer utan förklaring!)
  4. nätsiten Google, som tydligen är en del av den förra, saknar också tydliga kontaktuppgifter, kräver lika mycket (t.ex. att man måste ha ett ”Google-konto”, för att vara medlem på den förra siten, eller om det var tvärtom, hm…), utan att ge något tillbaka
  5. med risk för att låta tjatig: nätsiten Facebook saknar också tydliga kontaktuppgifte (tfn, adress, e-post). Prova att söka efter ”facebook”, på t.ex. http://www.hitta.se eller http://www.eniro.se. Tveksamt lycka till. Gråter Likafullt är det EXTREMT enkelt att stänga av vissa personers konton, baserat på rykten, hänvisa till ”Oäkta konto (http://www.facebook.com/help/?page=1132), m.m.
  6. Det är likadant överallt i Sverige 2011, oavsett företag eller myndighet. Människofientlighet är en ständigt uppåtgående trend, tycks det!

Sällskapet Bur-q-ua vill råda bot på det.

 

 

 

 


Annonser

One thought on “Människofientliga myndigheter och företag, etc

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s