HELA SAMHÄLLET BYGGER PÅ TILLIT!

Varför ska jag eller Du lita på någon, ens oss själva?

Den enkla frågan tycker jag att folk borde ställa sig allt oftare, ja varje dag.


Jag upprepar rubriken till detta inlägg:

HELA SAMHÄLLET BYGGER PÅ TILLIT.

Tillit till vem eller vad, undrar Sällskapet Bur-qua.

Kan Du, jag eller andra bröder och systrar lita på t.ex. de nyheter vi hör på radio, ser på tv eller läser i tidningar /på_bloggar?

Vem/vilka bestämmer vad som går och känns rimligt att lita på?

Egentligen!

Glömde jag nämna att samhället är en illusion i största allmänhet? 

Antagligen, men det beror i såfall på att det är så uppenbart för Sällskapet B.



 

 

 

One thought on “HELA SAMHÄLLET BYGGER PÅ TILLIT!

Kommentera

