MYNDIGHETER OCH FÖRETAG VILL INTE HA KONTAKT!

Har någon ”där ute” provat att ringa t.ex. Sveriges Radio (som Sällskapet tidigare har diskuterat) under en natt och frågat efter musikproducenten, som tröttar utmassan” med samma låtar, natt ut och natt in (jämför med tidigare inlägg, om den s.k. ”Israel-Palestina-konflikten”).

(Fotnot: tfn till SR:s växel: 08-784 50 00)

Har någon ”där ute” provat att gå in på en bank, som inte har en kassa och försökt göra ett kontantuttag?

Har någon ”där ute” provat att ringa till godtycklig myndighet (t.ex. Försäkringskassan, eller en domstol) och be att få ett direktnummer till en handläggare, eller ännu hellre provat att se om man kan få direktnr via respektive hemsida?

Även om man skulle få numret, så är det VÄLDIGT vanligt att ingen svarar och att växelkreceptionisten inte vet varför!

Detta är en sorts märklig TREND i dett land och samhälle, som kallas Sverige!!!

Vad beror denna märkliga trend på?!

Vidare…

Har någon ”där ute” provat att ringa till godtycklig myndighet och tvingats att vänta i X antal minuter (rekordet är kanske 40-talet minuter eller så…(och då lade jag på när telefonsvararen meddelade tiden)?

Om någon ”där ute har provat något av dessa alternativ, så vet ni vad det handlar om.

Om inte, så kan jag ”avslöja” det som också rubriken säger:

MYNDIGHETER OCH FÖRETAG VILL INTE HA KONTAKT!”.

Detta borde vara ett problem för myndigheterna ifråga.

Varför ÄR det inte så?

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s