det s.k. SAMHÄLLET ÄR SJUKT! – eller – 112 kräver din medverkan!

Samhället är tyvärr sjukt, RIKTIGT SJUKT!

Sjukare än Sällskapet Bur-q-ua föreställde sig och det vill inte säga lite.

Ett exempel, som ligger nära i tiden…

jag ringde nyligen till ”112”, i hopp om att få assistans gällande ett relativt harmlöst, men inte banalt, brott: skadegörelse.

Vad hände?

  1. jag var tvungen att ringa inte mindre än fyra gånger, innan någon fann för viktigt att beteckna min anmälan som ”seriös”, oklart vilka kriterier för ”seriös” som gäller; min anmälan var tydlig redan första gången: skadegörelse
  2. POLISEN, d.v.s de personer jag talade med, lät meddela, först efter att jag frågade dem, att: ALLA TELEFONSAMTAL TILL 112 SPELAS IN! Hur många medborgare känner till det?! Man meddelade även att man, enl. någon lagparagraf, som ingen av tjänstemännen (poliser eller civilanställda?  därom tvista de lärde…) kände till, har rätt att spela in anonymt. Man meddelade mig även att man inte har informerat folk om inspelningen, eftersom vissa människor då kanske inte skulle vilja berätta om saker och ting, när de ringer! Detta är en REN SKANDAL!
  3. man noterade och gjorde en stor sak av att jag inte ville ”medverka”. Med detta avsågs att jag inte ville lämna ut mitt namn eller tfn. Jag VET att man, så sent som för några år sedan, utan svårigheter, kunde lämna anonyma tips till Polisen. Så ej idag tydligen. Detta är inget annat än ett: integritetsproblem!
  4. ingen polisbil kom till platsen, såvitt jag vet

Gråter

 

 

 

2 thoughts on “det s.k. SAMHÄLLET ÄR SJUKT! – eller – 112 kräver din medverkan!

  1. Detta är inte okänt på något vis att larmcentralerna måste skriva in alla data på dem vi ska hämta.Detta är en din säkerhet det gäller. Man behöver även ditt ersonnummer som visar var vi kan hämta dig. inte skicka ut en bil i blindo. För att det ska gå så fort som möjlgt är ditt tel.nummer viktigt, genom tel.nummret får dom fram den adress du är bosatt på. Det finns de som har skyddad adress, det talar man om för ambulanskillaren, eller 1177, som samarberar i hög grad med SOS. Ni med skyddad identiten skyddas av sekretessen.Glad Påsk

    • Ja, (försenad) Glad Påsk till dig också men…
      det finns ingenting överhuvudtaget, som NI gör, som handlar om ”DIN”, alltså MIN, säkerhet. Det påståendet är lögn och förb*annad dikt.

      Allt, som NI gör, handlar om ER säkerhet och ingenting annat. Att NI t.ex. inte vill ”skicka ut en bil i blindo” handlar om ER ekonomi och ingenting annat.

      Så fungerar myndigheter.

      Vad som fick dig att skriva detta: ”Ni med skyddad identiten skyddas av sekretessen”, vet nog bara du själv.

      Vad ”ambulanskillaren” är för något, det får du gärna lov att berätta för oss alla. Är det en produkt eller tjänst, som ligger kittlande nära sanningen?

Kommentera

