SVT, dold agenda, forts…

Jag tittar just nu på reprisen av premiäravsnittet (från lördag 12/9) av ”Här är ditt liv”.

Huvudgäst: Mikael Persbrandt.

Ett särdrag för programmet är dels att sånginsatserna var klena, t.ex. ”Love to love you baby” och någon låt med en kille, Fredrik Backman (kompis till Persbrandt).

Ett annat särdrag är att man plagierar ett skivomslag.

Exakt varför plagieras ett skivomslag från gruppen ”Alice in Chains” – Greatest Hits (2001)?

Nämligen detta:

Alice in Chains - Greatest Hits (2001)

Miakel Persbrandt påpekade, å ena sidan att han tydligen aldrig signerade ”sina” alster, fast å andra sidan minns han att just detta alster (=plagiatet) finns som oljemålning och mycket större.

Det var tydligen viktigt att auktionera ut.

Är inte det märkligt, så säg?

En tillfällighet? Knappast. Det handlar bara om SVT – ”fri och oberoende television”. (eller hur)

Varför stör jag mig även på denna bild?

två gamla alkisar, som snackar i en taxi

SVAR: därför…

Ingvar Oldsberg tog upp ämnet om att ”fylla ett hål med alkohol och meningslöshet” och programmets huvudperson kontrade med att bolla frågan tillbaka. Smart förvisso men…

Jag tycker att bilden ovan ”talar sitt tydliga spåk” (klyscha javisst) och visar att de båda är två sidor av samma mynt.

Vad tycker Du, som läser detta?

Jag överlåter åt Dig att avgöra sanningshalten i min antydan.

 

 

 

Kommentera

