regnbågsflaggan på bussarna i Stockholms innerstad

Just nu sägs det att Europridefestivalen pågår i landets huvudstad.

En orgie i hjärntvätt, lobbying o.dyl, om DU frågar mig.

Påståendet ovan (som, vid första anblick, kan låta irrelevant, homofobiskt, konspiratoriskt och säkert mycket annat) får bäring, genom det faktum att huvudstadens bussar pryds med två regnbågsflaggor, vilket är fallet även för åtminstone EN specifik röd buss (= för de oinvidga, så betyder det en buss utanför innerstan), som jag nyligen såg inkörande från Nacka mot Stockholm.

Till saken hör att SL tidigare enbart har dekorerat sina bussar med flaggor, såsom svenska flaggan och EU-flaggan, vilket man i sig kan ifrågasätta.

Sedan exakt NÄR blev SL ett ideologiskt och populistiskt instrument?

Sedan exakt NÄR började SL syssla med opinonsbildning?

Någon som vet?

Är det SL:s uppdrag?

Enl. uppgifter till Clean Magazine 4 2nd H& News (c/o tankesmedjan Clean Mind 4 a New World Thinking), så har beslutet om regnbågsflaggor fattats av såväl SL:s VD, som av Sveriges folkvalda.

Du som läser detta: ställ dig gärna frågan:

*  ”hade jag själv röstat FÖR ett sådant förslag?”

 Det hade inte JAG gjort (surprise, surprise).

Till sist:

jag vore även tacksam om flaggorna omgående förpassades dit, där de hör hemma, d.v.s. till någon RFSL-lokal.  

 

 

 

 

 

 

One thought on “regnbågsflaggan på bussarna i Stockholms innerstad

  1. Håller med.Men det är å andra sidan säkert kul för de redan ”frälsta” att få spöka ut sej en dag om året, visa upp sej. Transornas julafton.Det unnar jag dem verkligen.Jag vill vara generös, men jag vill inte delta i tramset själv.Framförallt inte bidra till att på något vis göda sponsorerna.Men man kan heller inte förbjuda allt som inte är politiskt korrekt…enligt min syn på politiken. Röd, alltså.

Kommentera

