Dödens vingslag, del I

Astral Body

 

                       Dödens vingslag, del I

När man hör Dödens vingslag invid sin sida bör man vara vaksam.

Du hörde fotsteg förut. De kom för att hämta din hustru. Nu kommer de för att hämta dig.

Förbered dig om du kan men det är lönlöst.

Döden drabbar i sinom tid oss alla och Han är oberäknelig.

Ena dagen står man med en fot i Livet och den andra i Döden men tror likväl att man har fotfäste om tillvaron.

Andra dagen faller man handlöst men tror att någon ska ta emot en.

Det finns ingen där.

Tystnad.

Tiden är vår fiende.

”Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag”.

”Januari (”börjar året…”), februari, mars, april, maj, juni, juli, augusti, september, oktober, november, december”.

Allt – en illusion av att världen är oföränderlig.

En illusion som gynnar och blidkar köpmännen.

Traditioner och vanor. Påsk, Pingst, Midsommarafton och Jul.

Allt blott illusioner.

Tänk bort allt detta, om så för en seukund.

Tänk bort veckodagar, månader, år, högtider och traditioner.

Vad finns då kvar av gemenskap mellan de främlingar, som utgör svenska folket och i förlängningen mänskligheten?

Slutsats: den som rår på Tiden övervinner Döden.

 

 

 

6 thoughts on “Dödens vingslag, del I

  1. För det första, jag är inte religiös. Orden är är inte tagna ur Bibeln vad jag vet.För det andra ang mitt andra inlägg.Ta mig med storm och ta mig med samma styrka som stormen utanför mitt fönster är min tolkning av att bli totalt hänförd av någon, att få falla totalt.Din tolkning är din, alla tolkar olika.

  2. Angående din kommentar:Jag kommer faktiskt inte ihåg hur ”förloppet” var.Fast jag kommer ihåg att någon skrev att personen läste något om Hussein och såg en annan bild och blev tänd…Var det du? Var det Helena Q?Haha, nej jag blir faktiskt inte klok på detta!

  3. Sprit farligare än lsdAlkohol är farligare än ecstasy. Det hävdar brittiska forskare som kräver att lagstiftningen ändras.Forskarna har undersökt 20 olika substanser och kommit fram till att alkohol och tobak är farligare än cannabis, lsd och ecstasy.- Vad vi försöker säga är att man bör se över straffen efter vilka skador olika droger orsakar, säger David Nutt på universitetet i Bristol.Aftonbladet text-tvPublicerad: 2007-03-25

  4. ”En eloge dock, för att din källförteckning är bra. Många andra inlägg saknar sådan.Därmed inte sagt att jag håller med innehållet.Gör du det?”Håller med kan jag inte säga att jag gör till hundra men anledningen till att jag skrev va att jag såg vad du skrivit till en annan tjej här om Cannabis och tycker att du ska ta reda på fackta innan du ytrar dej om sånnt.”Skulle sprit vara farligare än lsd ochalkohol farligare än ecstasy?Tillåt mig småle, eller ska man gråta?Vilka mängder talar vi om?Hur definieras ”alkohol”?Det kan vara rätt svårt att jämföra drogers påverkan på människor, om man jämför lika mängder.Ett enkelt exempel: en halvliter (500g) starköl (=”alkohol”?), skulle alltså vara farligare än 500 g ectasy?”Mätningarna är INTE gjorda på mängd utan på skade värkan på kroppen vid vanligt bruk.”Använder du själv månne lsd och/eller ecstasy? Var det därför du skrev till mig och gjorde ”reklam” för dessa droger?”Självklart inte. Jag är i mot alla typer av piller så skulle inte tro det. Som ja sa skrev pga att det va ett nyhets inlägg på Aftronbladet och efter att jag läst vad du skrivit om Cannabis tycker jag att du ska ha alla kort på hand innan på ytrar dej om sånt du inte värkar veta nått om.

Kommentera

